15 tévhit a kezdő konditeremlátogatók fejében

Mint azt tudjátok, igen régóta dolgozom Vitamin és Fitnesz Szaküzletben, így nagyon sok olyan emberrel találkozom, akikben még csak a vágy fogalmazódott meg a jobb alakkal kapcsolatban, de egyelőre nem tértek a tettek a mezejére. Eleinte teljesen normális, hogy amikor ezeket az embereket szembesítik mindazzal amit a sportos fizikumért meg kell tenni, akkor kifogásokat keresnek, hogy nekik ez miért nem fog menni, illetve azokról nyilatkoznak könnyelműen, akik már megcsinálták. De nem csak ez a jellemző az ilyen téren még tudatlan emberekre, hanem a kifogások felsorakoztatása és a védekezés mellett a kiskapuk utáni kajtatás is. A csodaszerek, pár hét alatt ható világmegváltó módszerek, mágikus pirulák keresése mindig is jelen volt a jobb alakra áhítozó emberek fejében, természetesen eleinte az enyémben is, nincs is ezzel semmi baj. Mi akik mindössze annyival vagyunk előrébb, hogy korábban kezdtük el a munkát, egy idő után felhagytunk a kibúvók felkutatásával, befejeztük a nálunk jobb fizikumúak szapulását, nekiálltunk magunkkal foglalkozni, képeztük magunkat, és idővel el is értük kisebb-nagyobb kitűzött céljainkat! Ettől nem lettünk sokkal különbek, nem pirosabb a vérünk, mindössze már nem az út elején állunk, de ha visszaemlékszünk, biztos mi is tudtunk idegesítő dolgokat kérdezni az akkor már tapasztaltabb sportolóktól, illetve eleinte meg volt a kis véleményünk azokról, akik jóval előrébb tartottak, mint mi.

Ezeket felidézve, illetve az elmúlt 13 év tápkieg. boltos tapasztalatait összeszedve, 15 pontba szedve kigyűjtöttem azokat az általános reakciókat, amik sok kezdő fejében dominálnak, amikor megismerkednek sportunkkal és az alakformálás részleteivel.

Ezek a pontok önálló kis cikként is megállnák a helyüket, nem is egyszerre írtam őket, ezért tényleg baromi hosszú iromány következik egy olyan témában, amit már előttem ezrek veséztek ki. Éppen emiatt igyekeztem egy kicsit poénosabbra venni a figurát, néhol talán kissé csípősre is sikerült, de nem akartam senkit sem megbántani, “kis” publikációm célja elsősorban a szórakoztatás, azután az informatív tájékoztatás.

Tisztában vagyok vele, hogy a mai világban egyre kevesebb időtök van ekkora terjedelmű szövegeket végigolvasni a egy webmagazinban vagy a facebook-on, éppen ezért akinek betűtenger fóbiája van, az most görgessen is tovább, mert még bele sem kezdtem, de máris egy rakás sort írtam a semmiről! 🙂 Gondolhatjátok mi lesz itt! 🙂

Ha nem ijesztettelek el, és még mindig kitartóan olvasod soraimat, akkor csapjunk a lecsóba, és nézzük meg, milyen kis gondolatok, ötletek, meg kérdések kavarognak az izmos, szép, vonzó fizikum iránt érdeklődő kezdők agyacskájában, úgy mintha ezek kimondása előtt a szavába vágnék az illetőnek:

1. Tudom, tudom… A vonzó test, a jó alak kellene, de neked nincs időd ilyenekre, hogy rendszeres edzés. Egy hét 168 órából áll, ha 50 órát alszol és 50 órát dolgozol, a maradék 68-ból nem tudsz még kiszorítani 6-8-at hetente, hogy álmaid fizikumát birtokolhasd?

2. Tudom, hogy nem akarsz úgy kinézni, mint Schwarzenegger, de még úgy sem, mint (én) az eladó… De attól még lesz vele melód, ugyanis a nagyon sovány, esetleg csontváz szerű alkatodból, vagy húsos, netán michelin baba típusú testedből még egy Brad Pitt fizikumért is meg kell dolgozni.

Brad Pitt a Blöff című filmben

 

3. Azt is tudom, hogy neked nem kellene egy gyúrós szépfiú vagy egy fitnesz maca párkapcsolat céljából. De ne legyél előítéletes! Ne az alapján ítélj meg egy embert, ahogy a te első benyomásaidat a komplexusaid árnyalják. Nézd meg jól az illetőt külső szemlélőként, és zárd ki azt hogy te vajon kellenél-e neki. Fedezd fel a fizikumának szépségét, lásd meg benne a munkát, tiszteld a kitartását és erejét. Na? Továbbra sem tetszik? Ha reálisan akarod megítélni, ne azzal foglalkozz, hogy ő mit szólna a te kis testedhez, hidd el nem néz le azért mert nem edzel, nincs is ideje ezzel törődni, mert az ő fizikumának a felépítése és szinten tartása időigényes, nem érdekli különösebben, hogy ki edz és ki nem. Arról nem is beszélve hogy ő is elkezdte valahol, senki sem jön alapvetően izmosan a világra, ez nem olyan mint a gazdagság, hogy bele lehet születni, akinek jó alakja, kifejezetten sportos izomzata van, az megdolgozott érte! Tehát ne legyél olyan, mint azok a telepi suttyók, akik ha nem engedhetnek meg maguknak egy jó kocsit, mondjuk egy újabb BMW-t, MERCEDES-t vagy AUDI-t, akkor inkább szarozzák, kitalálják, hogy ezek nem jó autók, még csak nem is szépek, nekik nem is kellenének, mert szívesebben esküsznek a garázsban összetákolt tuning suzukira. Nem baj az, ha valami nem a te szinteden van, ettől te nem vagy kevesebb, viszont akkor az leszel, ha csak ezért fikázol valamit, vagy valakit!

Drága autó, kevesen engedhetik meg maguknak, de ettől még nem biztos, hogy rossz!

 

4. Ok, megértettem, hogy neked nem tetszenek a versenyzői fizikumok! De hidd el, ez nem azt jelenti, hogy fele olyan intenzíven és precízen kell dolgoznod, hanem maximum azt, hogy szorgalommal és kitartással fele annyi idő alatt érheted el a célodat. Fejlődni csak egyféleképpen lehet, kemény munkával. A cél megvalósításának ideje, meg annak mértékétől függ. Ha valaki a 60 kg-s izomtömegéből 80 kg-s fizikumot akar építeni, akkor pont ugyanolyan erőteljes melót kell belefektetni, mint aki a 60 kg-ról 120 kg-ra akarja magát növelni. Csak az utóbbihoz több idő kell, de pl. az edzések intenzitásában, az étkezések precizitásában nincs különbség.

Szuperintenzív ülve bicefonálás

5. Tudom, hogy kemények az edzéseid, hiszen mindig folyik rólad a víz már az edzés felénél, és talán a pulzusod is felmegy annyira, hogy lihegj egy kicsit. Tudom, hogy azt hiszed ennyi elég, mert már ezzel is kiléptél a komfort zónádból, pedig sajnos tévedsz! De te nem készülsz versenyre, ezt is tudom, ezt már megbeszéltük. Az edzéseidnek akkor is szuperintenzívnek kell lennie, ha fejlődést vársz tőlük! Nem akarsz versenyezni, de úgy kell edzened, mint ők! Kicsit meg kell halnod az edzésen, addig kell húznod/nyomnod/emelned, amíg már nem tudsz még egy ismétlést csinálni magadtól! És ilyenkor jön a lényeg! Ekkor kell megkérned a haverodat, hogy ne csak a szériák közötti szünetekben pofázza el neked, hogy melyik csajt húzta meg a múlt héten, hanem tegye magát hasznossá, és amikor már nem bírod, akkor együtt csináljatok még pár ismétlést, kísérje végig a mozdulataidat, te meg adj bele apait-anyait, mert ez az a pont, ahol a gyakorlat hat, ez váltja ki a fejlődést, ez az a stimulus, amiért lejöttél edzeni, kivéve ha klubéletet élni jársz a terembe, ahhoz bőven elég, ha gépről gépre jársz, kicsit foglalod az eszközöket, miközben hangosan pofázol, vagy telefonálsz, illetve facebookozol… Ha csajként olvasod ezt, akkor sincs menekvés, a ti izmaitok is csak a max terheléstől fejlődnek, nektek is meg kell ismernetek az izombukás fogalmát. Tudom, félsz, hogy férfias leszel, de nyugodj meg, az igazi férfiak nem 50-60 kg-sak, és nem a kerek popsiért, meg a formás combokért küzdenek az edzőteremben. Mert bármilyen hihetetlen is, az előbb említett testrészek formáját az izmok határozzák meg, amit a férfiak bicepsz meg mellkasnöveléséhez hasonlóan alaposan meg kell edzeni, ahhoz hogy fejlődjenek. És hidd el, ezek mellett nem fog neked sem megártani egy kis kar, hát meg váll edzés. Ettől még nem leszel pasis, de például egy estélyi ruhában, ha a nem csak a sliccelt szoknya alól kificcenő formás combjaid jelentik a látnivalót a mélyen kivágott dekoltázsod mellett, hanem akad még ott egy kis formás karocska, kecsesen izmos vállacska, netán V alakú sportos hátacska, akkor egy normális férfi ezt irtó dögösnek fogja találni, a komplexusos lelki nyomorékokkal meg nyilván kár foglalkozni, azoknak úgy sem jó semmi.

Kerek popsi, kis karocskával, vállacskával

 

Johnnie Jackson és Branch Warren kőkemény intenzitású, nem kezdőknek való edzése

6. Persze fontos, hogy ezt a kemény edzés dolgot ne ész nélkül csináljátok! Magatokhoz képest használjatok nagy súlyt, ne Kathi Béla vagy Johhny Jackson legyen a mérce, ők nem tegnap kezdték az edzést, egyszer talán ti is lesztek annyira erősek. Addig is lassú kontrollált mozdulatokkal gyúrjatok a képességeitekhez mérten nagy súllyal. Tudom, hogy “nem akartok buzik lenni”, de a hardcore edzés nem egyenlő a hatalmas súlyok agyatlan rángatásával. Ha ezt teszitek magatokkal -főleg kezdőként- akkor izmos fizikum helyett jó-pár kórházi élménnyel fogtok gazdagodni, miközben hónapok/évek mennek kárba a sérült izmok gyógyulása miatt. Fontos még, hogy melegítsetek be edzés előtt, közben/utána nyújtsatok le, tudom nincs rá időtök, de ne feledjétek ezek éppúgy az edzés részei, mint a gyakorlatok. A fejlődést is szolgálják, és a sérüléseket is könnyebb elkerülni a segítségükkel.

7. Tudom. A kcal számolgatás, főzés, az adagok kiporciózása, dobozolás, kaja hurcibálás… ezek megint mind-mind időbe tellnek… Te viszont elfoglalt vagy, neked nem fér bele, hogy még ezzel is foglalkozz… Azok akik jól néznek ki, sportos alakjuk van, ne adj isten izmosak, biztosan egytől-egyik időmilliomosok vagy csodagenetikájuk van, legalábbis nincs munkájuk, nem rendelkeznek családdal, barátokkal, életük sincs, csak egész nap magukkal foglalkoznak… Egyet kell megérteni, az életben mindennek ára van. A sportos fizikumért kemény edzésekkel, precízen összeállított tudatos táplálkozással, fegyelmezett életmóddal és kitartással kell fizetni.

8. Ok, ok, tudom, hogy a kajálásod az rendben van. Érdekes módon mindenki csirkét meg rizst eszik aki velem beszélget, de valahogy ez mégsem mindenki fizikumán látszik meg. Persze vannak genetikai különbségek, nem egyformán reagálunk az étrend változtatásra, ahogy az edzésre sem. De az biztos, hogy a táplálkozás az egyik kulcs a fejlődéshez, az kikerülhetetlen, és kisebb-nagyobb mértékben mindenkinél hozza az eredményt a megfelelő étrenddel egybekötött intenzív edzés. Egyet kell megérteni: a fejlődésed 60-70%-ban a kajálásodon múlik! Ez nem csak az alapanyagokra vonatkozik, a panírra, a szószokra, öntetekre, nasikra, üdítőkre is oda kell figyelni, ezek mind nemkívánt, rejtett kcal-ákat tartalmazhatnak. Az időzítésen is sok múlhat. A megfelelő időkben, a megfelelő adagban, a megfelelő típusú ételt kell magadhoz venni. Ha fontos neked a fejlődésed, akkor a napirendedet is amennyire csak lehet az edzéshez, azt meg a táplálkozásodhoz kell igazítanod, még ha most azt is hiszed, hogy ez már felesleges cécó. Nem az! És hidd el, most bármennyire is hihetetlen, idővel mindez olyan rutinná válik, hogy abszolút nem érzed majd terhesenek. Ez lesz a természetes.

9. Tudom, te nem akarsz túl izmos lenni, ezért egyszerűbb fehérje port mutassak, mert nem szeretnél egy reggel arra ébredni, hogy Mr Olimpia fizikumod lett akaratod ellenére. Lehet hogy Phil Heath is azért lett akkora, mert pár éve egy Tápkieg. boltban az eladó nem a megfelelő proteint adta el neki, pedig ő csak kosárlabdázóból strandfiú fazont akart elérni… Vigyázni kell ezekkel a porokkal… Ugye azt te sem gondoltad komolyan, hogy valaki véletlenül túl izmos lett, mert nem a neki való vitamint, vagy más táplálék kiegészítőt szedte? Az izomzat felépítése végtelenül nagy tudást, precizitást, kitartást és fegyelmet igényel. Az izmos alakért kőkeményen meg kell dolgozni! Amiért meg kell dolgozni, az nem szokott véletlenül az ölünkbe pottyanni, főleg nem akaratunk ellenére. Amit a csajod csipked a combján vagy a karján, hogy ő már túl izmos, az nem más, mint egy jó adag felesleg, ami egyéntől függően zsír, illetve víz változó arányú keveréke. Ő nem izmosabb, mint a vékonyka kolléganői, a mosónő karocska az nem netto tricepsz, a nagy segg, meg nem farizom, és a comb sem a megerősödött quadriceps femoris… Egyszerűen csak jobban eloszlik rajta a feles cucc, ezért nem lötyög annyira… de ezt erőgyakorlatokkal könnyen le lehet mérni, ugyanis a jó húsban lévő, asszonyos nők ritkán erősebbek, mint szikár izomzatú vékonyabb társaik. A zsírral nem lehet munkát végeztetni.

10. Tudom, te nem szedsz vitamint a fehérje mellé, mert eszel zöldséget/gyümölcsöt… Igazából azt sem tudod pontosan, hogy mire is jók azok a vitaminok, meg hogy melyik élelmiszerek milyen és mennyi vitamint tartalmaznak. Csak hallottad, hogy kell az, meg fontos lehet, ezért eszel minden nap 1 almát, némi brokkolit, meg uborkát… Az ne foglalkoztasson, hogy például a legfontosabb vitaminunkból a C-Vitaminból több grammos mennyiséget kellene bevinnünk csak azért hogy megfelelően működjön a szervezetünk, a sportolói igények -ahogy a fehérje és egyéb tápanyagok esetén is- nagyobb dózist képviselnek. Ha minden nap megennél 2 kg paprikát, vagy 3 kg cédrus félét vagy 10 kg cseresznyét vagy x kg akármit, akkor 1000 mg C-Vitaminhoz jutnál abban az esetben, ha a szüreletés után pár napon belül fogyasztod őket… Igen, sajnos a tárolás is számít, az elmúlt évtizedekben tapasztalható tápanyagsilányodásról nem is beszélve… És ez csak a C vitamin. 13 féle vitaminra van szükségünk, amik nélkül nem lenne teljes az anyagcserénk, tehát a fejlődésünk is kétséges nélkülük.

11. Tudom, te nem veszel 5 kg-s fehérjét, mert megunod az ízét, hiába spórolnál vele 30-40%-ot a kis kiszereléshez képest a mennyiségi egységárkedvezmény miatt, neked fontos a változatosság… Az hogy problémát okoz 1,5-2 hónapig ugyanazt a finom ízű turmixot innod edzés után, sokat elárul az akaraterődről és a kitartásodról. Remélem az edzésen végzett gyakorlatokhoz, azért keményebben állsz hozzá!

12. Tudom, te nem szedsz creatint, mert az vizesít, meg taurint sem mert az biztos stimuláns, és árt a szívednek, hiszen sokáig az energiaitalok része volt, meg ugye vitamint sem, mert egyszer hallottad a TV-ben, vagy olvastad Blikkben hogy vannak gyilkos vitaminok… Érdemes lenne a saját fejlődésed érdekedben utánaolvasnod 1-2 dolognak, javaslom, hogy 2 facebook-on eltöltött óra között szánj a művelődésre is pár percet az interneten, használd a google-t, wikipedia-t, sok hasznos információhoz juthatsz, nem csak az alakformálással kapcsolatban. Ha ezen már túl vagy, akkor tegyél okos kijelentéseket néhány táplálék-kiegészítőt illetően. Legyél igényes, ne alapozz mende-mondákra, meg az edzőtermbe járó, de képzetlen csürhe tudálékoskodására. A szomszéd Marinéni, meg házmester Gyuribácsi sem a legjobb információs források, vagy nézz utána magad az interneten, esetleg vegyél témába-vágó könyveket, folyóiratokat, illetve beugorhatsz egy szakboltba is tanácsokért. Ne feledd! Ebben a témában mindenki próbál okos lenni! Ez nem olyan, mint mondjuk a programozás vagy az agysebészet, ahol azért bevallják az emberek ha közük nincs a szakmához, válogasd meg kit vagy mit tekintesz hiteles forrásnak.

Gyúrós tesók a böriben

13. Tudom tesó, hogy van 2 báttyád, akik a böribe nagyon kipattintották magukat, és sokkal nagyobbak, mint mondjuk én! Sőt, azt is tudom, mert már mondta az összes cimborád, hogy az építkezésen a Lali koma pajszere 50 cm felett van, pedig életében nem is gyúrt, csak sittes meg cementes zsákot cipelt napi 12 órában. Azt viszont nem tudom, hogy te miért lettél ilyen kis nyűheteg, de azt megértem, hogy a tesók irányába akarnál elmozdulni. Remélem csak a body terén, más életpályamodell szempontjából, ha lehet ne ők legyenek a példaképeid. Tudom, hogy mondták neked a sustát, dekát meg a danabolt, hogy azok a jó cuccok, én meg csak itt fárasztalak a vitaminokkal, meg a fehérjékkel, aminosavakkal, creatinokkal… mintha nem akarnám megmondani a turifrankót! Pedig csak simán nem vagyunk egy szinten, emiatt nem érted meg, hogy még beszélgetni is kínos veled egy ilyen témáról, mert nehezen fogod fel, hogy törvénytelen, ráadásul a te szinteden még értelmetlen is. Tudom, hogy olyan cucc kellene neked, amitől pár hét, esetleg pár hónap alatt meghízol akkorára, hogy legalább a tenyeres talpas húgod ne tudja elvenni a vacsorádat, és hogy ijedjen má meg tőled annyira, hogy nem veri szét a fejedet, ha a vitorla méretű bugyijait nem mostad és teregetted ki neki. Az sem lenne az utolsó, hogy ha mire kijönne a család a böriből, már lenne egy kis kiállásod! Tesókám tudom, hogy nyomorult egy életed van, de hidd el nem a kox a megoldás!

 

14. Tudom, hogy neked gyorsan kell az eredmény, mert júliusban mentek nyaralni, és most májusban jöttél rá, hogy szarul fogsz mutatni a tengerparti képeken a hitvány kis habtesteddel… Azt is tudom, hogy neked meg Júniusban van az esküvőd, amire már januárban megvettétek a 2 számmal kisebb többszázezer Ft-os Daalarna menyasszonyi ruhát, hogy majd belefogysz, de most hogy már csak 3 hét van az esküvőig, és kb 15 kg-tól kellene megszabadulj, kezdesz aggódni. Persze a melled megplasztikázására volt eszed még tavaly decemberben, mert ahhoz csak kés alá kellett feküdnöd, és mondta is az orvos, hogy most ki kell hagynod az edzésből 6-8 hetet, ami meg is történt, szépen gyógyultál, de aztán annyira belejöttél az otthon döglésbe, hogy hipp-hopp elszaladt ez a fél év, és ahelyett, hogy leadtad volna a felesleget, még felszedtél hozzá. Mindketten tévedtek, ha azt hiszitek, hogy 2-3 hét alatt a 0-ról eljuttok az elégséges szintig. A világ összes dopping szerét, csodabogyóját is beszedhetnétek, akkor sem néznétek ki úgy ahogy a nagy eseményre megálmodtátok, csak egy nagy kapkodás lenne a vége, teljesen értelmetlenül, hatalmas csalódással a végén. Most meg néztek rám bután, mert azt hittétek, hogy egyből leemelek a polcról valami mágikus szert, ami elvégzi helyettetek a munkát, de sajnos azt kell, hogy mondjam mindkettőtöknek, hogy majd legközelebb. Kis barátom, te a jövő évi nyaralásra fogod tudni összeszedni magad, mert bármilyen hihetetlen is, ehhez idő kell. Kb 1 év alatt a súlyod 10-12%-át tudod magadra pakolni izomban eleinte, ha mindent jól csinálsz, így a mostani 180 cm-s magasságodhoz nem 70 kg leszel és puhos, hanem 80 kg, és egész sportos. Melós lesz, de meg tudod csinálni. Te meg édeském, vagy halaszd el az esküvőt, vagy bérelj egy másik ruhát, ami rád megy, ezt meg tedd el emlékbe tanulópénznek, amiről mindig eszedbe jut majd, hogy átlag kb heti 1 kg-t lehet fogyni, tehát 15 héttel az esemény előtt kell észbe kapni, ekkora súlyfelesleggel. És ekkor még nem lettél formás, csak nem vagy dagadt. Ha igazán dögös kis feleség akarsz majd lenni pl a házassági évfordulótokra, akkor állj neki most edzeni, jót fog tenni az a kis mozgás meg egészséges kaja az esküvőig is, de jövőre, ha megünneplitek az első házastársként együtt töltött éveteket, szerveztek erre az alkalomra egy kis bulit, akkor hidd el, mindenkinek el fog állni a lélegzete, legfőképp a férjednek!

És végezetül, a mindig felmerülő téma:

Sebestyén Tamás Többszörös Naturál Testépítő Bajnok

+1 Tudom, hogy szerinted aki kicsit is jól néz ki, az tuti koxol, varázs szert szed, meg a kínai atlétikai szövetség támogatja. Még az is lehet, hogy maga Harry Potter kever neki valami bájitalt amitől izmos lesz, lefogy stb… Tudom, hogy azt képzeled, hogy közted és egy IFBB PRO atléta között, mindössze annyi a különbség, hogy ő szed valami bogyókat, illetve szúrja magát, amitől kigyúródik, ezt leszámítva az életmódotok, az edzéseitek, a kajálásotok az pont megegyezik. Van egy rossz hírem: Megint tévedsz! Ok, egy bizonyos szint felett egyértelmű, hogy befigyelt egy kis (vagy qrva sok) anabolikus gyógyszer, de neked még nem ebben kell keresned a megoldást, úgy hogy egy évet sem edzettél egyhuzamban, a tudatos és rendszeres kajálást csak hírből ismered, és képtelen vagy 10-szer fekvenyomni, felhúzni, illetve guggolni a saját zsírmentes súlyod mondjuk 1,3-szorosával. Hidd el, hogy vannak mai címlaplányok, és jó-testű macsók, akik nem kokszoltak a jó fizikumukért. Egy átlag IFBB Magyar Bajnokság döntős (1-6 helyezett a 15-20-ból) Bikini Fitnesz, vagy Menszfizik versenyzője nagy eséllyel doppingmentes. Vannak is év-közbeni szúrópróbaszerű tesztek, hogy a versenyzők tényleg tisztán készüljenek, ne pedig leürülve menjenek versenyezni, úgy hogy csak a felkészülés utolsó harmadában nem koxolnak, kiszámolgatva a doppingszerek kimutathatósági idejét. És persze vannak a versenyek közvetlen közelében lévő tesztek is, bármelyiken ha buksz, automatikusan 2 év eltiltás, és sok százezer Ft-os bünti lesz a jutalmad. Persze akadnak kivételek, akik így is bevállalják, és meg is ússzák, de ez nem változtat azon a tényen, hogy ezeket a fizikumokat el lehet érni gyógyszerek nélkül, és pont ezek a legdivatosabb, legtöbbeknek tetsző sportos alkatok. Azt meg már az előbbiekben megbeszéltük, hogy nem akarsz túl izmos lenni, meg nem jönnek be a testépítő monstrumok, így szerencsére nem kell kockáztatnod az egészségedet sem, mert az az izomzat tényleg nem érhető el naturál módon. Tudom, tudom… A hollywoodi sztárok is koxolgatnak 1-1 szerepért… Ez olykor igaz lehet, de ott dollármilliók múlhatnak pár hónapon. Ugye neked nem ilyen sürgős?

Örülök, hogy végig olvastad, és rám szántad ezt a 30 percet az életedből, ha tetszett, vagy úgy gondolod hasznos kis írás, illetve ha te is ismersz vagy beszélgettél olyannal, aki infó hiányában hasonló tévutakon jár, akkor küldd el neki is, vagy oszd meg!

Hozzászólások
Menü bezárása